Een eigen onderneming starten

2 min read

Heb jij de ambitie om een eigen onderneming te starten? Dan moet je wel met een bepaald aantal zaken rekening houden als jij je gaat inschrijven bij de KVK. Wanneer dit is gebeurt kan jij aan de slag gaan. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je van te voren al hebt nagedacht over bepaalde zaken voordat jij je gaat inschrijven. Maar ook dat jij al weet wat je daarna gaat, of juist moet, ondernemen om een goede, en juist vliegende, start te maken met jouw onderneming.

Zet alles op een rijtje!

Voordat jij begint. Is het uiteraard belangrijk om te weten wat jouw onderneming precies gaat doen. Want jij moet zelf ook goed duidelijk hebben waar jij zaken in gaat doen en wat jij andere mensen te bieden hebt wanneer zij zaken gaan doen met jouw ondernemen.

Daarnaast is het ook belangrijk om een herkenbaar logo te hebben. Jij wilt natuurlijk wel gezien en onthouden worden. Daarbij is het hebben van een huisstijl ook erg belangrijk. Hierover kan jij al gaan nadenken voordat jij gaat inschrijven bij de KVK. Zo kan jij gelijk na inschrijving in de lucht gaan en zorgen dat jij gelijk bereikbaar en online vindbaar bent voor de mensen die jij wilt bereiken.

Wanneer je dit op een rijtje hebt, dan kan jij er al voor zorgen dat jij je gaat inschrijven bij de KVK, een kantoor komt wel en een winkel ook. Vaak doe je het in eerste instantie vanuit huis. Heb je toch spullen nodig, is dit uiteraard slim om ook aan te schaffen. Want inversteren moet je altijd wel.

Wanneer jij je hebt ingeschreven bij de KVK, kan jij gelijk een afspraak maken bij de bank. Want dan kan jij een zakelijke rekening openen. Dan kan jij gelijk zorgen dat het geld wat jij verdiend op een goede rekening terecht komt. En vanuit hier begint uiteraard jouw administratie. Houdt dit goed bij, want je wilt niet voor verrassingen komen te staan.

Ook is het handig op bepaalde vragen bij mensen te stellen die er verstand bij hebben. Denk er bijvoorbeeld aan met belastingaangifte en bijvoorbeeld ook wanneer jij BTW moet vragen of noteren op jouw facturen. Omdat er nieuwe regelens zijn waardoor kleine bedrijven geen BTW meer noteren en hierdoor ook niet meer belastingaangifte hoeft te doen wanneer jij jaarlijks onder een bepaald bedrag zit. Natuurlijk erg belangrijk om op een rijtje te hebben.

Hierna is het vooral genieten en lekker ondernemen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *